Servicekoncept
Nykøbing Apotek
I henhold til Lægemiddelstyrelsens bekendtgørelse fastsættes nedenstående servicemål for Nykøbing Apotek:
Servicemål |
Efterlevelse af mål ved seneste måling |
Distributionsopgaver |
|
Ventetid Den gennemsnitlige ventetid over en periode på 1 uge, må ikkeoverstige 5 minutter. Minimum 95 % af apotekets kunder ekspederes indenfor 10 minutter. |
Gennemsnitlig ventetid: 3:40 minutter Antal ekspederet indenfor 10 minutter: 99,37% Målingen er foretaget: Okt. 2020 |
Fejludleveringer Der må højst konstateres 0,02 % fejl ved receptekspedition i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.
Der må højst konstateres 0,02% fej ved dosisekspedition i forhold til antal dosisordinationer inden for de sidste 12 måneder |
Fejl ved receptekspedition: 0,0068% Målingen er foretaget: November 2020
Fejl ved dosisekspedition: 0,00 % Målingen er foretaget: September 2020 |
Servicegrad Det er apotekets målsætning at have lagerhold af receptpligtige lægemidler samt apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler til mindst 98 % af vores ekspeditioner. |
Lagerhold: 99,6 % Målingen er foretaget: Februar 2021 |
Apotekets information og faglige rådgivning |
|
Information/faglig rådgivning til skrankekunder samt telefonkunder Målet er at 65 % af alle apotekets kunder der køber håndkøbsmedicin henholdsvis receptpligtig medicin inviteres til dialog. |
Invitation til dialog: Receptpligtig medicin: 72,9 % Håndkøbsmedicin: 80,4 % Målingen er foretaget: Maj 2019 |
Information/faglig rådgivning til dosiskunder Alle kunder der modtager dosisdispenserede lægemidler får en kopi af doseringskortet ved opstart og ved ændringer. Herefter rådgives med udgangspunkt i kundens behov. |
Alle dosiskunderne fik kopi ved opstart og ændringer. Måling er foretaget: Maj 2019 |
Information til forsendelseskunder samt e-handelskunder Information gives via indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Kunden oplyses desuden om at kunne få yderligere oplysninger om lægemidlerne ved henvendelse til apoteket. Kunden modtager oplysning om substitution, såfremt det udleverede lægemiddel har et andet navn, end det lægen har ordineret. Kunden modtager desuden ekstra oplysninger om bivirkninger, hvor det skønnes relevant. |
Alle forsendelseskunderne fik vedlagt skriftlig information om tilbud om rådgivning og information om medicin og dosispakket medicin. Måling er foretaget: Maj 2019 |
Vig Apoteksudsalg
I henhold til Lægemiddelstyrelsens bekendtgørelse fastsættes nedenstående servicemål for Vig Apoteksudsalg:
Servicemål |
Efterlevelse af mål ved seneste måling |
Distributionsopgaver |
|
Ventetid Den gennemsnitlige ventetid over en periode på 1 uge, må ikkeoverstige 5 minutter. Minimum 95 % af apotekets kunder ekspederes indenfor 10 minutter. |
Gennemsnitlig ventet: 1 minut 11 sekunder Antal ekspederet indenfor 10 minutter: 100% Målingen er foretaget: April 2019 |
Fejludleveringer Der må højst konstateres 0,02 % fejl ved receptekspedition i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.
Der må højst konstateres 0,02% fej ved dosisekspedition i forhold til antal dosisordinationer inden for de sidste 12 måneder |
Fejl ved receptekspedition: 0,0068% Målingen er foretaget: November 2020
Fejl ved dosisekspedition: 0,00 % Målingen er foretaget: September 2020 |
Servicegrad Det er apotekets målsætning at have lagerhold af receptpligtige lægemidler samt apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler til mindst 98 % af vores ekspeditioner. |
Lagerhold: 99,3 % Målingen er foretaget: Februar 2021 |
Apotekets information og faglige rådgivning |
|
Information/faglig rådgivning til skrankekunder samt telefonkunder Målet er at 60 % af alle apotekets kunder der køber håndkøbsmedicin henholdsvis receptpligtig medicin inviteres til dialog. |
Invitation til dialog: Receptpligtig medicin: 65,2 % Håndkøbsmedicin: 76,7 % Målingen er foretaget: Maj 2019 |
Information/faglig rådgivning til dosiskunder Alle kunder der modtager dosisdispenserede lægemidler får en kopi af doseringskortet ved opstart og ved ændringer. Herefter rådgives med udgangspunkt i kundens behov. |
Alle dosiskunderne fik kopi ved opstart og ændringer. Måling er foretaget: Maj 2019 |
Information til forsendelseskunder samt e-handelskunder Information gives via indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Kunden oplyses desuden om at kunne få yderligere oplysninger om lægemidlerne ved henvendelse til apoteket. Kunden modtager oplysning om substitution, såfremt det udleverede lægemiddel har et andet navn, end det lægen har ordineret. Kunden modtager desuden ekstra oplysninger om bivirkninger, hvor det skønnes relevant. |
Alle forsendelseskunderne fik vedlagt skriftlig information om tilbud om rådgivning og information om medicin og dosispakket medicin. Måling er foretaget: Maj 2019 |