Servicemål
Apotekets ventetid
Apotekets målsætning: 80% venter < 5 minutter, 90% venter < 10 minutter
Målingens resultat:78,7% venter < 5 minutter, 97,4 % venter < 10 minutter
Hvornår er målingen foretaget: 1. april – 31. oktober 2022
Apotekets leveringsgrad (hvor ofte har apoteket varen til kunde ved afhentning i butik eller på apoteksudsalg)
Apotekets målsætning: Minimum 98%
Målingens resultat: 99,1% i uge med ny lægemiddeltakst og 98,7 i 2. uge med lægemiddeltakst
Hvornår er målingen foretaget: Uge 37 og 38 2022
Fejludlevering (hvor ofte har apoteket udleveret fx et lægemiddel til forkert person, et lægemiddel af forkert styrke eller mængde)
Apotekets målsætning: Højst 0,02% af receptekspeditioner må være fejlbehæftede
Målingens resultat: 0,0007%
Hvornår er målingen foretaget: 1. april – 31. oktober 2022
Fejludlevering på dosisdispensereret medicin
Apotekets målsætning: Højst 0,02% af dosisruller må være fejlbehæftede
Målingens resultat: 0%
Hvornår er målingen foretaget: 1. april – 31. oktober 2022
Faglig rådgivning (hvor ofte inviteres vores kunder til dialog om deres lægemiddelbehandling)
Apotekets målsætning: 65% af vores kunder inviteres til dialog om deres lægemiddelbehandling
Målingens resultat: Ved køb af lægemidler i håndkøb: 79% Ved køb af lægemidler på recept: 97% Ved udlevering af dosisruller: 50%
Hvornår er målingen foretaget: Uge 44